Friday, August 12, 2011

Aku begini dan dia begitu

Aku diam di sini dan dia diam di situ.
Aku senyap dan dia pun begitu
Tiada mesej, tiada panggilan 
Sebagai pengikat silaturrahim

Aku ego dan dia ego
Sama-sama memendam rasa 
Sama-sama menyimpan satu hasrat
namun untuk meluahkan 
tidak mungkin sama sekali

Dia tahu aku bukanlah perempuan murah
yang bisa diusung ke hulu ke hilir
Dan aku tahu dia bukan lelaki kasanova
yang biasa mengayat wanita cantik

Lantas hubungan kami hanyalah bertunjangkan kepercayaan
yang aku rasakan semakin pudar
hilang seiring dengan pertambahan usia

Dapat aku rasakan perasaan itu semakin pudar
hilang entah ke mana
mungkin sudah tenggelam di dasar laut
atau mungkin sudah menjadi debu-debu 
yang berterbangan di udara

Tujuh tahun bukanlah satu masa yang singkat
Untuk mengenali peribadi dia
Tujuh tahun juga bukan satu masa yang singkat
Untuk membuat satu keputusan
Adakah aku patut meninggalkan dia?

Kini aku sendiri dalam dilema
haruskah aku melangkah pergi?
Aku sendiri tidak pasti.

No comments:

Pages