Sunday, April 22, 2012

Rungutan awak yang saya suka


Awak,
Ada banyak benda yang awak rungutkan
Buat itu salah,
Buat ini salah.
Saya masak, awak merungut
Saya tak masak, lagilah awak merungut
Tapi tak apa, 
Sebab dalam awak merungut berlori-lori
Awak makan sampai licin semua lauk atas meja
Saya suka.

Ada banyak benda yang awak rungutkan
Saya pakai tudung
Awak suruh pakai selendang
Saya pakai bedak
Awak suruh pakai mekap
Saya pakai selipar
Awak suruh pakai heels
Tapi dalam sibuk-sibuk duduk merungut tu
Awak belikan semua untuk saya berubah
Bukan hanya sekadar cakap
Saya suka

Bila kita berjalan berdua
Ramai yang akan memandang awak
Awak baik, kacak, dan ehem agak berada

Tapi saya..
Biasa-biasa sahaja
Mungkin ada yang akan cakap kita tidak sepadan
Tapi awak masih buat tak kisah
Kata awak yang penting hati
Benda lain tak payah nak kisah sangat
Itu kata awak
Dan... saya suka.

Banyak benda yang saya suka mengenai awak
bukan sekadar luaran, tapi dalaman awak yang saya suka
Dan kat sini saya nak cakap...

SAYA SUKA AWAK!!!

P/S: Tiba-tiba ada ilham nak buat luahan jiwang karat di sini.

No comments:

Pages