Thursday, April 19, 2012

Awak... saya lepaskan awak.

Awak...
Maaf kalau saya tidak selalu call
Bukan saya tidak mahu call
Saya cuma malu dan segan dengan awak
Lagipun kalau saya selalu call... Awak mesti rimas kan..

Awak..
Maaf kalau saya tidak selalu mesej
Bukan sebab kredit tak ada
Cuma saya tak nak penuhkan inbox awak dengan ucapan good morning atau good night
Lagipun, saya tahu awak mesti malas nak balas kan.

Awak..
Maaf sebab saya selalu tidak ada di sisi
Saya sibuk..
Saya tahu tu.
Awak mungkin sukakan perempuan yang selalu ada di sisi.
Tapi, awak tahu saya memang sibuk dari mula kan?
Jadi, saya minta... janganlah merungut atas kesibukkan saya.
Sepertimana saya terima awak seadanya...
Saya mahu awak terima saya seadanya

Awak,
Saya dengar awak dah mula ada perasaan pada yang lain
Saya tahu...
Mungkin kesibukkan saya menyebabkan awak mula berpaling mencari yang lain.
Tak apa awak.
Jika awak rasa dia lebih sesuai dengan awak...
Awak pergilah.
Saya akan senyum dan sokong apa yang terbaik untuk awak.

Awak,
Saya tahu sampai masa awak akan melangkah pergi dari hidup saya.
Dan awak jangan risaukan saya.
Lebih baik awak berterus-terang bahawa awak punya yang lain 
Daripada awak terus-terusan menipu diri saya dan awak.
Jadi... jangan takut saya terluka.
Saya kuat dan saya tahu awak tahu itu. 

Awak,
Saya akan jaga diri saya sebaiknya untuk si dia yang entah bila akan muncul
Si dia yang akan menjadi yang sah untuk saya.
Dan jangan bimbang.. 
Jika benar kita berjodoh..
Pasti kita akan disatukan jika tiba masanya.

Awak...
Jaga diri awak
dan saya akan jaga diri saya.

P/s: Mencintai tak semestinya memiliki. Membenarkan orang lain bahagia dengan orang yang mereka sayang adalah jalan terbaik. :)

No comments:

Pages