Saturday, June 23, 2012

Terima kasih

Ada banyak benda yang aku fikirkan sekarang.
Kadang kala benda yang tak relevan pun aku sibuk nak fikir.
Entah.
Aku sendiri tak sedar sejak bila aku begini. Desakan?
Emel-emel dia aku baca berkali-kali. Adakah aku telah memberikan sign of rejection? Kerana dia tak lagi mahu menghubungi.
Dia tak lagi mahu berbalas emel seperti selalu. Aku buntu. Aku keliru. Terasa diri bagai dipermainkan.
Beberapa emel aku tidak berbalas. Selalunya dia rajin membalas. Dia rajin bertanya. Tapi kini dia senyap. Bukan sekali, malah sudah beberapa kali dia begitu.
Mengapa dia selalu muncul apabila hati ini makin tawar dengan sikapnya?
Dia muncul bila hati ini inginkan satu kehidupan yang baru. Dia muncul!

Aku penat. Serius.
Bukan aku tak mahu mempunyai taman dalam hati.
tapi setiap kali bunga dalam hati mula berputik, dia sudah taburkan duri dalam hati. Terima kasih. Kerana menjadikan aku seorang gadis beku tak berperasaan. Terima kasih kerana buat aku tertunggu-tunggu. Terima kasih kerana buat aku tertanya-tanya status diri saya.
Terima kasih ....

No comments:

Pages